våra nya livsutmaningar

 

 

årets sommar kommer med både sol, mygg & nya livsutmaningar av olika slag & jag tar en stund för att reflektera över det som tillhör vår verklighet på både gott & ont men som i slutändan ändå ger den lycka jag har över att få vara mamma åt världens underbaraste goungar. för när allt snurrar på & sommaren lika så går dagarna fortare än vad man vill.

älskade lillsessas nya livsutmaning är inte vad jag önskat men när jag i förra veckan helt plötsligt fick projektet så var det bara att ro iland. älskade lillsessa har fått ansträngningsastma. jag ville våran läkare bara skulle kolla hennes öra som inte varit bra & lyssna på henne efter alla förskylningar då jag inte tyckte hon lät riktigt ok. nu blev det spray i stället & en massa jobb för att göra det bra för min lilla prinsessa & förhoppningsvis sträva mot att inte behöva astma-spray nån längre tid. .

att införa något nytt som dessutom inte riktigt går att förklara kräver oerhört mycket jobb bakom för att det skall bli tryggt för min autistiska ängel. som tur var så fick jag världens bästa praktiska hjälp av K, en av hennes personal så nu flyter det på ganska bra. man riskerar ju en del om det blir fel & att träna något som är främmande & ett krav kan ta allt från nåra timmar till år för barn med speciella förmågor.

älskade lillsessas måste-vara-helg blir inte av vilket var väntat då stadens gatufest pågår denna veckan. så allt flyter på i samma spår & mer än så skriver jag ju inte om det. har haft nåra jättebra telefonsamtal med älskade lillprins som har nåra veckor med farmor & farfar. hoppas våra telefonsamtal som vi kommit överens om skall bli av minst en gång i veckan får fortsätta när älskade lillprins är på hemmaplan igen. så har inte varit fallet så jag njuter av dom jag får nu då jag inte kan krama om min älskade lillprins.

Älskade tonåring fick sitt antagningsbesked till gymnasiet. eftersom han är bäst så kom han in på första hands-valet & får starta sin nya livsutmaning till hösten. pinsamma morsan är nog mer nervös & det känns som när han var liten & skulle börja i skolan =0) sjukt stolt är jag över alla mina älskade goungar & älskar dom så mycket att jag skulle kunna fylla en hel blogg bara med min kärlek till mina barn.

trots våra livsutmaningar & allt som sker som inte går att läsa eller se här så har vi samma verklighet & tillvaro som alla andra fast lite mer. Lilla underbara speciella familjen bus förblir för alltid vi fast vi inte får vara tillsammans  allihopa samtidit & vi aldrig mer blir riktigt hel. ingen ondska eller idioti kan nånsin ändra på det, för vi är så mycket mer än vad ondska 6 folk som bara illa gör rår på.

 

 

Kommentera

