FISKELYCKA

 

 

sjukt mycket bättre än Gatufesten är en fiskehelg i Paradiset m älskade tonåring & extra-sonen (sonens nära vän) medans älskade lillsessa var trygg på kortids. då vi redan har en massa sommarminnen kommer fler inlägg men jag är så lyrisk att jag måste visa & berätta detta nu. den där lyckan & adrenalinkicken man bara kan få när man får en bra fångst.

älskade tonåring började helgen med en tyckte vi då lagom stor gädda. helgen flöt på med diverse äventyr vi återkommer till senare. söndag morgon vaknade jag av att det regnade & jag jublade såklart. ett underbart sommarregn som är sådär fint & perfekt att fiska i men jag var oxå redan ganska myggbiten & det är lite för mycket mygg & knott mm nu i sommar så regn är bra. kära tonåringarna sov vidare medans jag hade fiskeäventyr på egen hand & jag önskar att nån hade filmat för detta är en äkta fiskeberättelse😉

jag metade men efter nån liten ynklig aborre lät jag flötet vara & tänkte att jag lånar väl det spö som älskade tonåring hade & kastar lite samtidigt. rotade fram ett drag ur lådan utan att direkt veta vad jag skulle testa & kastade. vad händer? jo på första kastet hugger det till & jag förstår genast att det antingen är en dopad aborre eller en gädda som jag bara måste få upp. efter en stunds kamp så fick jag in den närmare bryggan, tittar runt & ser håven en bit bortanför & lyckas förflytta mig så jag kan sträcka mig för att få tag i den, bara för att snart konstatera att den håven var ju lite för ynklig. dock hinner jag inte kasta iväg den förrns den trasslar in sig i spötoppen.

jag har nu gäddan alldeles nedanför mig & i ren panik kastar jag iväg spöt med håven på & kliver ner i vattnet. i H-vete att den här skall komma undan mig tänker jag & lyckas dra upp den mycket bråkiga gäddan på land med hjälp av linan. men nu gäller det att inte få den att sptrattla tillbaka. dock hade ju kära tonåringarna lagt knivarna uppe i stugan & att ringa i detta läget var inte att tänka på så jag tar sonika & sparkar upp gäddan upp för backen. tacka gudarna för stålhätta i stövlarna,.

kutar bort & hämtar en tegelsten & på nåt vis lyckas jag med två träffar ta ihjäl aset! YES! men shit pomfritt vikken adrenalinkick & konditionen infann sig inte. andfådd sliter jag upp mobieln & ringer älskade tonåring. tror ni det var populärt att bli väckt kl 12 en sönda på sommarlovet av pinsamma morsan som gapar om nån gädda i telefon😉 men nån måste ju fota jöö mohahhaha!

efter en massa bestyr så ägnar vi en del av denna regniga dag åt att fiska då det verkar va full aktivitet på gäddorna. tänka sig, ddröjjer inte länge förrän älskade tonåring oxå får en saftig gädda på kroken! han fixade galant att få in den men jag skulle väl hjälpa till då & tog väl håven ändå & trasslade in både mig, gäddan & draget i den. men till slut så hade jag & älskade tonåring konstaterat att gäddfiske i paradiset, det är grejjer det! kära extra-sonen fick nåra på släp men denna gången fick han inte upp nån utav dom. lite synd tycker jag.

min gädda som jag döpt till aset =0) vägde 3,88KG & älskade tonårings vägde 1,83KG den lilla vägde vi aldrig. Lyckad fångst på en lyckad helg!

 

 

Kommentera

