sommarminnen del 1

 

Lilla underbara speciella familjen bus har hunnit samla lite sommarminnen fastän sommaren är bara halvvägs. vi saknar älskade lillprins massor men bjuder ändå på en del av det som vi nu samlar i vår hög av sommarminnen. en del av det får ni nu se här & en del berättar jag om, men det messta är inte här som ni vet😉

tre helger har det blivit i paradiset mellan alla måsten, möten, vardag & allvar & andra äventyr som oxå varit. på älskade lillsessas kortids-dar har bjudits på bad, glass, utflykt, promenad & besök på stadens gatufest .på älskade lillsessas fritids-dar som bla bjudit på cirkus Elivra-föreställning, klassresa till furuvik. jag & älskade lillsessa har förutom detta hunnit med promenader,gåbingo med två vinster för lillsessa som vanligt =0), glassätande, bad nåra ggr, åskväder mm. men det är i paradiset som vi har riktig sommar. där är vi som allra bäst.

där älskade lillsessa kan sitta på bryggan & fiska i 8 timmar om inte bad kommer emellan & nu kunde pröva sitt nya fina spö som hon fått av älskade morfar! där hon klär på sig alldeles för mycket kläder för hon blir galen på alla mygg, där hon får vara sig själv fullt ut på ett helt annat sätt som inte går i stan. här är hon harmonisk & blommar ut & gör allt som gör henne lycklig. där hon får hjälp av sin snälla storebror med hennes fiskar som inte får kastas tillbaks eller göras till mat en av helgerna då han oxå följde med. där hon myser när hon åker båt då älskade morfar kör.

där jag fick coacha vännen från söder hur vi fiskar gädda i norrland & det blev en gädda till slut som älskade tonåring hjälpte till med innan den blev rävmat. där jag fick vara växthusskötare ät älskade pappsen & jag & älskade tonåringar funderar på hur man kan ha ett älgpass bakom ett militärförråd med högexplosiva grejjer? där jag fick lite livsnjutning på egen hand nån minut här & där på kvällarna.

där älskade tonåring m kompis & jag fick en helg ensamma & hade egna äventyr. först ett fint besök av kompisens familj innan vi blev dom enda på gården. då båtmotorn krånglade när vi skulle hjälpa en annan som fått motorstopp ute på stora sjön & vi var tre för att ro hem men han bara en. när vi lackade ur för att när vi äntligen kommit nästan ända hem fick älskade tonåring igång båtmotorn igen. då vi for på skogsäventyr men min plan att utforska vägar vi inte varit på slutade med att jag fick backa en kilometer. då vi var så ,myggbitna att inte ens myggmedlen hjälpte. då vi fiskade på olika vis & hade en helt perfekt helg som ni även kan läsa i förra inlägget om.

så nu när det är vardag igen fast sommarlov ändå & vi har massor av måste & sådant som hör vardag till så klurar jag på fler sommarminnen att samla innan hösten kommer igen. för det är ju faktiskt så att få saker slår den svenska sommaren ändå!

 

 

Kommentera

