sommaregnsfilosoferingar

 

 

regnet kommer med eftertanke för människor som måste ha mer. för dom som aldrig kan få ro i det som är även en regnig dag. kanske även jag önskar mer men jag jag ser det jag redan har för det är den lyckan som får mig älska livet ännu lite mer idag,. för drömmar skall vara en lyckobonus i det som redan är allt som det borde va.

kanske jag har en längtan kvar, kanske den handlar om nåt som en gång var, men det är något som blir till en stund av musik när sommaregnet faller utanför. kanske den längtan egentligen är svaret på vad jag vill ha en dag då framtiden bjuder på lyckobonus. jag låter den vara just det även idag. en dröm från det som en gång var som nu ger mig styrkan att aldrig låta något vara bara halvdant.

för när ondskan lurar bakom hörnet finns det bara mod i mitt sommarregn. för här finns inte längre plats åt sådant som inte hör hemma här. nu är drömmen som formas det enda som följer mig där jag går. för även om lyckan är här så kan den bli mer en dag då mitt sommarregn ger mig det som jag alltid velat ha men aldrig mer kommer att vilja ha tillbaks som det var då. den får komma i en annan skepnad än hon, den lycka som var.

för stillheten finns & det vackra är bakom det sommarregn som faller för att vi skall förstå att vi inte bara har lycka i sol & det som glimmar. för det är varje regnsdroppe som bär på en vacker hemlighet om det du egentligen redan vet. om du bara låter dina sinnen öppna sig. för det gjorde jag när jag sa adjö till det som var. för livet är inte bättre än det du själv vill se.

för bakom varje moln finnsdet ändå en sol kvar om du väljer att lämna det som var. för även om någon finns där kvar som en dröm idag så är det inget som kan ge dig svar om du inte väljer att se det vackra i det sommarregn som är idag. för om du lyssnar på ditt inre kommer du att förstå det jag skriver här.

om du väljer att stanna kvar i det som egentligen gömmer din lycka ännu längre in så fundera på om det var någon som tog med sig lyckan när du gjorde dina val. för kycka är inte det som sker utan det som ditt hjärta bär. för om du valt att läsa det som jag skriver här så är jag ju ändå en del av det som ditt hjärta bär om jag tillhör det som var,

för ingen kan säga att livet inte var bra om man valde att aldrig leva det. kanske har du som jag fått en styrka av det som var. en visdom & en mall som lärt dig vad du vill ha i det liv som ändå ingen äger hur illa det än var. hur lyckig en människa ändå väljer att va så kommer det alldtid finnas ett leende kvar som en gång var det som fick allt att vara precis allt det som drömmen en gång sa det skulle va.

det leendet kommer att finnas kvar i hjärtat för att en dag ge en lycka som då blir som den borde va, en bonus i den lycka som bara ens eget leende kan skapa för att sedan släppa in resten som är värt att hålla kvar. för inget som lämnas kvar kan nånsin ge det som behövs för att älska det sommarregn som faller idag.

när himlen sedan visar dig att solen fanns där även om den inte visar sig, så kommer du kunna se det jag ser idag. ett liv som är den gåva som vi fick för att samla lyckodroppar i ett regn som kallas livet. för även om du aldrig liksom jag kommer att få se det där leendet igen, det som för alltid i hjärtat stannar kvar så är det leendet styrkan du bär på idag när du kan le fast det regnar ännu en dag.

 

 

Kommentera

