vardasreflektioner

 

att sitta med måsten, planeringar, schemaläggningar, pappersjobb & allt annat som måste göras klart inför det nya är inget som man direkt njuter av så tur att man kan pausblogga lite. det är ganska lugnt just nu innan allt drar igång igen & vardagen blir ännu mera vardag. stora viktiga beslut att tas, möten som samlas på hög & pappersjobb som jag undrar om man egentligen borde ha en sekretterare till 😉

allt blir nytt nu på alla vis & det som inte fungerar skall tas beslut om. ondskan är ihärdig men kan aldrig ta död på min energi & viljan att ge ALLA mina barn & mig själv den tillvaro vi är värda. sanningen segrar alltid till slut & det man gör för egen vinnings skull får man alltid betala dubbelt för till sist. för om man väljer att skada det käraste man säger sig ha för att krossa mig så har man redan förlorat.

jag blir lyckligare för varje dag som går för änglar kan man inte vingklippa förutom när dom valt att gömma sina vingar & den här ängeln gömmer aldrig mer sina vingar för att någon annan skall ha sina sjuka behov att utöva makt & egoism tillfredställda nånsin igen. för mig finns det ingen som nånsin kan förstöra det jag själv byggt upp, inte ens när man väljer att skada mina älskade barn.

allt som ondska gör kommer till slut tillbaka till ondskan för att kräva sin betalning till slut & då kommer jag att le ännu lite mer för om man väljer att skada oskyldiga för att man tror att makt & pengar & egoism är något fint då har man bara bevisat att man egentligen aldrig kan köpa det man egentligen behöver, ett liv som är nåt att visa för det som man har om man spelar roller som inte finns är ju bara till låns.

den livsharmoni som jag har idag går inte att köpa för pengar & allt det vackra í livet finns ju redan där men om man inte kan se det så är det lika värdelöst som egoismen & offerrollen  man i så fall lever i, så därför kan jag bara njuta av att kunna ta vara på det vackra som livet är & älska livet ännu lite för ju mer ondskan försöker desto mer fri blir jag. det sjuka kan aldrig nå mig för det är inget som stör.

jag kan leva med den sorg jag har i att min lilla familjen aldrig mer blir hel, för det är inget som jag kan säga förstör för det är inte jag som gör fel. jag har valt att rensa ut alla dom som bara illa gör ock ondskan når inte hit för det spelar ingen roll hur mycket rädsla man än vill  ge så kommer man aldrig kunna krossa mig för människor som är så plågas messt av sin egen demon.

vägen till det som jag nu har kan vara som min´livslång & den är inte slut än men jag är äntligen fri fastän det finns dom som för alltid tror att dom äger mig. men om man inte kan förstå att om man väljer att ägna sitt liv ät att försöka krossa mig då är man egentligen mer fånge än jag nånsin har varit & plågas mer av sina egna demoner & sin sjuka sida än vad jag nånsin behöver ens bry mig om.

jag formar den tillvaro som andra försökt motarbeta så länge & jag älskar att ha så mycket att göra mer än nånsin för det är allt det som jag ville ha. nu när sommaren närmar sig sitt slut så kommer nya spännande vändningar i livet som ger helt nya sidor av livet. det är nu som jag får se allt det bra som blir av allt mitt slit & mitt jobb jag lagt ner. det som jag inte kan göra något åt är egentligen inte mitt problem.

för lever man i en ytlig värld där utseende, pengar, makt & att synas är viktigare än allt har man tappat poängen med livet & jag är så glad att insett det innan det var försent. nu kan vi som är fria ha ett bra vanligt liv medans dom delar av min lilla familj som fortfarande är fånge aldrig kommer att kunna få det. för matriella ting är bara lycka till låns & lycka på låtsas byts alltid ut till slut.

jag kan skratta åt dom som fortfarande koncentrerar sig på mig för dom har stannat kvar där jag lämnat för längesen. den värld där bitterhet råder & förmågan att kunna se det man själv gör saknas för att man är förblindad av att vilja förgöra mig. när jag nu älskar livet ännu liote mer kan jag le åt dom som aldrig kommer kunna le som jag för dom sitter fast i sitt eget begär.

sluta  försök förstöra för jag har inte tid att backa några steg för att rätta till sånt som ondska ställer till med för att förstöra. för jag kommer aldrig att sluta kämpa för våran frihet & kommer aldrig sluta jobba för den tillvaro som vi är värd även om min lilla familj aldrig mer blir hel. den som splittrade min lilla familj kommer e dag ändå att få betala sitt pris då sanningen alltid segrar så därför lägger jag ingen tid på det för jag har fullt upp med att bygga upp det liv som vi nu skapar för oss & som sakta formas mer för varje dag

för livet är underbart om du väljer att leva på de godas sida. om du väljer ondskans mörka värld kommer du aldrig förstå vad livet egentligen är & du får en livslång kamp mot demoner som är överallt. jag väljer att hålla mina vingar högt & fortsätta älska livet ännu lite mer. för skador som ondska ger läker mer & mer för varje gång för friheten är min hur mycket än ondksan försöker stjäla den.

för egoterapi är det som gjorde mig fri & nu är den min energi. så när jag återgår till mina bestyr så har jag fyllt på ännu lite mer av livslycka för om livet vore som på film så skulle vi ändå inte själva kunna regissera den & jag kommer aldrig mera låta någon annan skriva manuset till mitt liv. för stjärnan kommer att förbli bara jag & mina älskade barn är dom enda som behövs för att göra denna filmen riktigt bra.

 

 

10 thoughts on “vardasreflektioner

  1. Underbart att man kan förhärliga sig själv så som du gör och inte skämmas ett endaste dugg över det..måste vara fantastiskt att vara så ofelbar som du!

      • Bara för att man tycker riktigt illa om någon så betyder det faktiskt inte att man är bitter..snarare att man har en sund inställning, kanske något att reflektera över nästa gång du vill tala om för oss normala människor vilken fantastisk människa och mamma du är 🙂

      • att du bemödar dig att tycka illa om mig & dessutom lägga tid & energi på att ens bry dig i vad jag gör eller skriver säger bara mer om dig än om mig =0) att du också gör försök att förolämpa mig gör det hela bara mer roligt då du egentligen bara visar hur du är som människa så det råd jag ger tillbaka är att du helt enkellt låter bli att ens bry dig i mig & slutar vara här så kommer du att må mycket bättre =0) du har troligen mycket bättre saker att göra med ditt liv än att sitta här & göra dig löjlig.

Kommentera

