kvällsreflektioner

 

 

medans älskade lillsessa for på sina kortidsdar så har jag & älskade tonåring haft egoterapidag på olika vis med träningen i fokus. energin börjar verkligen visa sig & det går fint med våran nya livsstil. långsamt men framåt & äter nyttigt gör vi med åtminstone så mycket det går ;).

började dagen med en promiss runt sjön innan jag & älskade tonåring hade dagens möte. nåra timmars måsten & en lunch innan vi fortsatte med att träna på varsitt håll. nu när jag pustar ut hemma slår det mig att min egoterapi idag har varit mer än jag ens tänkt på & jag har sån energi att jag skulle kunna ge mig ut igen.

varje varv runt sjön är 3,2 km. jag & bästis värmde upp med ett varv innan vi jagade regnbågen upp för slalombacken. klart man posar glatt på toppen när man klarat utmaningen första gången 😉 sen varvarade vi ner med ett varv till. så tre varv idag slog det mig nyss, undra var jag fick den orken ifrån? månne det vara snussuget som fått mig att lägga på ett kol. nu är det inte nikotinsuget som är värst utan saknaden! helt sjukt men jag saknar min susning. jag älskar att snusa &  nu behöver jag verkligen hålla på det jag bestämt för att inte falla dit igen! tur man kommer att ditraheras av plågsam träningsvärk i morrn om jag gissar rätt.

i morgon skall jag jaga rätt på ”min” frisör för nu har det äntligen landat & jag har satt datum för min makeover! i september blir jag korthårig, äntligen efter över ett ärs funderande så har jag blivit fullt fokucerad på att få det gjort. vet precis vilken frisyr det blir & jag är så nöjg med mitt beslut. egoterapi på make-over-vis. förändringarnas tid tar ännu mera fart.

mamma-hjärtat blev lite lyckligt idag då min älskade lillprins ringde. jag ringer ju minst en gång i veckan nu då vi inte får ses & blir så lycklig när han ringer & han vill komma hem till mamma. fick dock förklara igen att han måste komma hit enligt det schema som finns (domen) vilket jag förklarar varje gång & att nästa helg blir en sån helg & inte denna helgen som han frågade efter som är älskade lillsessas umgängeshelg. förklarade oxå igen att det inte är jag som bestämmer & att jag måste få ett mail att allt är ok & att han får för att det skall kunna bli av.så nu håller jag tummarna för att jag får ett mail av den som bestämmer att det är ok att min ängel får komma hem till oss nästa helg & att han kanske får börja vara hemma enligt domen igen dom ggr som det går att ordna. dock får jag trixa, fixa & göra om lite denna gång för att kunna hämta upp honom borta på skolgården & lämna honom där vilket är för alla bästa & det enda som går då han inte får nån taxi (komuntransport) eller fritids.

nu skall jag bara klura ut hur jag skall ta mig upp ur sängen i morgon för att ha vanlig vardag igen =0) blir nog älskade tonåring som får rycka in & knuffa sin gamla mor ur sängen. men först skönhetssömnen eller vad den kallas. nu har den här ruggugglan svamlat klart & önskar gonatt till alla trogna läsare & även dom som man kan undra varför dom läser här när dom ändå inte gillar vad som skrivs. jag bjuder på små glimtar ur mitt liv för att det är min egoterapi utan att egentligen ge nån insyn i mitt verkliga liv så klura på det .

fridens liljor & regnbågsdrömmar

 

 

Kommentera

