Livsnjutningsegoterapi

 

Livsnjutning är så olika beroende på vem man är & var i världen man bor. egoterapin är ju min så jag hoppas att dom som prövat min egoterapi får ut lika mycket av den som jag. jag har ju min blogg fylld av sådant som är både livsnjutning & egoterapi på olika vis. jag tror på ödet & mitt ödets livsbok skriver ju sig själv men jag väljer när det är dags att vända blad

det gäller att hitta dom små & stora livsnjutningar som får en att älskade livet ännu lite mer. då man som jag inte har någon egentid mer än små stunder här & där lär man sig att livsnjutna med det man har, dom små resurserna som kan ge så sjukt mycket mer. livsnjuter gör jag lika mycket med mina älskade barn som utan men nu är det egoterapi på livsnjutningsvis bara för mig. 

jag skriver ett nytt kapitel nu & jag har så mycket med mig från den livsbok som jag tömmer eftersom för det är en del av egoterapin. jag har mina rötter någon annanstans men min själv har hittat hem. om det skrev jag om & det kan ni hitta på länken jag nu lägger här: norrlandsreflektioner

detta är några av dom saker som är livsnjutning för mig:

Fiske, murkelplockning, köra skoter, kantareller, en öppen eld, tvätta håret i en sjö, grava öring, borsta tänderna i en sjö, kaffe kokad på öppen eld, sova på isen, busa i snön, fiska i regnet, bara sitta på min brygga & filosofera, barfota i sanden, svära över myggen, sola, pimpla, vattnets brus, naturens alla dofter, en kall mellanöl, gummistövlar, keps, surströmming, ljudet av vågorna vid havet, solnedgång, soluppgång, promenader, träning i naturen, köra motorbåt, ro, få fisk, rensa fisk, göra änglar i snö & sand, mp3, nypärer, sillbord, sockerärtor, jordgubbar, roadtrip

livsnjutning på norrländskt vis bjuder jag på idag men livsnjutning & egoterapin är ju så mycket mer än bara det. den enda llivsnjutning jag nu sviker är snusningen, motvilligt & jag saknar den. det kommer att vara en livstid för det är en del av mitt liv & får mig  fortsätta le. det går inte att säga att det kostar pengar för det är det bara vi själva som gör det till. ta vara på det som redan finns & vad som vi kan använda oss av. men framföallt var rädd om vårt vackra norrland så att många fler kan få uppleva det som vi får varje dag.

 

 

Kommentera

