egoterapi på hälsovis

 

då jag alltid försökt hålla min lilla familj på en lagom nivå när det gäller kost & motion så är vi precis som alla andra fast vi har speciella lösningar på det messta. kände nu att det var dags för oss men messt för egen del att öka nivån på hälsobiten. månne det vara många ggr man försökt men inte varit nöjd men skam den som ger sig.

mina nya bästa kompisar på hälsovis är detox-kuren & thet som är bra till mycket men främst sockersuget. tog ju beslutet att sluta snusa & ta bort sockret för gott, men valde nu att ta det steget längre så nu kör jag lchf-diet & gi-diet kombinerat beroende på hur det ser ut i min lilla familj.

det skall ju löna sig på alla vis för alla för att det skall vara en bra idé & jag börjar hitta en liten balans i det. älskade tonåring har hakat på hälsotänket men vi har lagt kosten & hälso-åtgärderna på den nivå som passar honom & hans behov. älskade småttisar får ju sitt på hälsovis på den nivå som passar dom & deras behov men i det stora hela blir det ännu lite mer hälsosamt  hos Lilla underbara speciella familjen bus.

klart att vi som alla andra barnfamiljer kämpar med att försöka vara nyttiga, försöka göra allt som man borde osv men det finns ingen som kan vara perfekt. nu försöker vi hitta mer balans & göra det som blir bäst för oss. jag hoppas det skall leda till ännu bättre tillvaro då många bitar i livet kan man ju påverka själv. som alla vet kostar hälsa pengar, tid, energi & massa annat men man vinner så otroligt mycket. för mig handlar det om att göra det lilla man kan & känna sig nöjd även fast man kanske har ännu större mål.

jag måste säga att jag redan känner skillnad bara efter en kortare tid & även om jag kämpar för att inte falla tillbaka i socker & snussuget så känner jag mig nöjd. det börjar märkas små förändrignar på utsidan men också i energinnivån. detox & the´t är ju min egen grejj & resten ser jag som en ny rolig hobby som jag smyger in lite sådär för oss alla men tar det på största allvar själv.

träningen går också bra utifrån den nivå jag kan hålla den nu & även där skall vi försöka forma till en bättre handlingsplan nu inför nya tider som jag tidigare skrivit om. jag kombinerar ju träningen på familjevis m älskade goungar som är mer motion, med min egen träning på vuxenvis. vårt nya livskapitel börjar sakta forma sig & nu när vi ökat på hälsonivån så vet jag att det här året som varit minst sagt innehållsrikt liksom förra kommer att få ett bra avslut trots alla yttre fakttorer som kommer i vår väg.

jag har mycket egoterapi på olika vis nu & det är en del av förändringen.drar på mig träningsskorna för en tuff träningsrunda med goa vännerna ännu en dag mellan allt som hör vardag till & kämpar tills jag inte orkar mer & ändå vet att jag inte ens gett allt. den underbara känslan som träning ger som jag aldrig mer vill vara utan. förhoppningsvis överlever jag detta pass med & min eogterapi gör sitt då jag får njuta av ännu en dag.

gårdagen kom med otrevliga trista överaskningar på olika vis & jag vet att när nästa morgon kommer så finns en del kvar men det är en del av livet & jag har kommit ända hit & det som får mig att le som messt är just att jag inte längre behöver be om ursäkt för att ajg finns eller för vem jag är & att mitt hjärta slår ännu en dag. jag vet att det alltid kommer finnas tragik & ondskan alltid knackar på men när solen visade sig även idag så älskar jag livet ännu lite mer än igår.

 

 

 

 

Kommentera

