ett helt sommarlov på en helg

 

det blev en bitterljuv underbar helg då älskade lillprins äntligen fick ansluta sig till oss andra. lilla underbara speciella familjen bus tryckte ihop ett helt förlorat sommarlov som hel familj på en helg. fick även en heldag med la familia & sommaren blev äntligen perfekt.

när älskade lillprins kom hem så blev det ett kärt återsende & kramkalas & när storebror & lillebror kramade om varandra då kunde inte pinsamma morsan hålla tårarna borta längre. helgen fylldes av mys & äventyr på vårat vis & allt var som det skulle. dock fanns sorgen i hjärtat där som en liten tagg som jag fick ignorera.

mina förslag som jag mailade till den som bestämmer om att antingen hämta/lämna älskade lillprins på skolgården dom tider som passar & enligt domen(umgängesschemat) eller att han skulle få ett busskort då han åker mycket buss själv bla till/från umeå & jag & han själva då kunde bestämma vilken buss han skall åka osv eller att bli avsläppt på dagiset bortanför min gård (ca 50 meter på andra sidan vägen) då fritids, kortids & taxi (komuntransport) är borttaget,  besvarades med att jag efter denna helg  inte får träffa min älskade lillprins något mer. så helgen blev väldigt speciell på många vis & var helt underbar trots störningar av telefonringande och smsande & utfrågning som brukar störa tryggheten & vistelsen för älskade lillprins.

vi hann med utan att stressa, allt från bad, mysfrukostar, filmkvällar m tacomys, fiske, spel av olika slag, äventyrsstig & grillningar, tiitta när den äckliga spindeln blev matad & massa annnat & framför allt så fick vi vara tillsammans & känna att allt var som det var förr då det var som det borde. att få uppleva den här helgen betyder allt & det blev ett ledsamt avslut då vi alla visste att älskade lillprins inte får komma mer & vi haft så otroligt mysigt. så att få ha den stadigvarande telefonkontakten minst en gång i veckan är så otroligt viktig nu.

nu när sommaren är slut & vardagen är tillbaks så är detta helgen jag bär med mig när det blir vinter till slut. då vi hade ett helt sommarlov p¨å en helg, jag fick vara mamma fullt ut åt min älskade lillprins & lilla underbara speciella familjen bus äntligen fick vara hel igen för en liten stund.

 

 

Kommentera

