skolstart & bitterljuv helg

 

skolstartsdagar för älskade lillsessa & älskade tonåring. älskade lillsessa är lika glad som jag att få gå tillbaka till rutiner mm &  jag var lika nervös som när älskade tonåring skulle börja ettan då det är dags för gymnasiet. älskade lillprins skolstart fick jag bara en snabb reflektion av i telefon då han var fullt upptagen med sin kompis efter sin första skoldag

älskade lillprins fick ju inte komma hem denna helgen (läs ”ett helt sommarlov på en helg”)  men det blev en lyckad helg ändå. vi fick en dag av den sista riktiga sommaren jag & älskade lillsessa & älskade tonåring passade på att ha helg m polarna som han inte får på veckorna. men att få fiska m La familia i paradiset i solen det är livsnjutning det tycker älskade lillsessa & jag.

även här ser man framstegen då vi numera tillsammans släppa tillbaka dom fiskar som inte svalt kroken helt & jag i smyg fått ha ihjäl så inte älskade lillsessa ser. sen kan man ju fråga sig hur hon fick idén till att hon skulle ”sova” i bakluckan när vi skulle åka hem =0) men god mat, nypärer, fika vid sjön, abborrfiske & sol är det bästa man kan få på en lörda.

när vi på söndagen tog det lite lugnare & roddade inför en ny fullspäckad vecka så kändes sådär bitterljuvt som det alltid gör när vi haft en bra helg men lilla underbara speciella familjen bus inte får vara hel.

 

 

Kommentera

