cupcakes för oss nybörjare

 

älskade lillsessa & jag bestämde att vi skulle baka idag efter skolan. jag klurade lite & tänkte att det är dags vi gör nån ny utmaning. jag avskyr ju egentligen att baka men det har blivit lite roligare då jag får baka med tudish. jag begav mig till affären för att inhandla.

där mötte jag den trevligaste arbetaren på ”min affär” sen jag började handla där då dom var ny i stan. hon hade glimten i ögat med så lite blyg blev jag. men vi hade ett jätteintressant samtal om bakning & hon hjälpte mig att hitta rätt så att älskade lillsessa får en positiv bakstund. hade hittat en sån där allt-i-ett-förpackning. dock kliade vi oss lite i huvudet då vi inte kunde hitta rätt sorts strössel som var på bilden.

vi pratade om att i vanliga fall bryr man sig ju inte om det visuella, dvs om hur bilden på ett paket ser ut tex. men för ett autistiskt barn kan det ju bli helt fel om det på bilden inte är samma i verkligheten. men efter ett tags letande så köpte jag ett annat strössel & litade på att framstegen visar sig igen. lovade att komma tillbaka snart & berätta hur baket gick😉

själva baket gick bra, det var rätt enkellt att följa det där. älskade lillsesa var dock brydd då bakning inte går till sådär i vanliga fall. men då jag ville det skulle bli lyckat första gången så  var jag ändå nöjd. dock upptäckte jag att allt fanns ju med i paketet =) så kan det gå när man inte kan öppna förpackningen & använda dom små grå att tänka så långt med.

jag är messt nöjd med att jag & älskade lillsessa förhandlade fram att hon skall bjuda på cupcakes i sin lilla klass i morrn & att jag inte mumsade i mig en enda cupcake & ingen smet. ett lyckat bakäventyr hos Lilla underbara speciella familjen bus

 

 

 

Kommentera

