naturens skafferi

 

min älskade mamma & pappa kom med lite leverans från paradiset =0) tacka vet ajg naturens skafferi. nu när man är vuxen så förstår man hur dom vuxna alltid sa att nör du blir äldre kommer du oxå att uppskatta sånt här. för jag har verkligen hittat tillbaka dit där allt startade, med det jag växt upp med.

svampskogen är ett av måstena nu när hösten smyger på & medans jag bloggar mumsar jag hallon när dom är som godast & klurar på vad jag skall expremintera med i köket. för tro det eller ej, men sen jag började med dieten så har min passion för matlagning kommit tillbaka. även fast jag messt lagar åt mig själv förutom det jag & älskade goungar äter såklart, så har jag även där återgått dit allt började.

min gamla kockutbildning blir äntligen till nytta & mina drömmar om att komma naturens skafferi ännu närmare den är större än nånsin. tänk att det kan finnas så otroligt mycklet livsnjutning som vi kan få på bra sätt men som vi ofta missar för vi lever i en tid av bekvämligheter där allt skall serveras på silverfat. vi måste ta vara på det som naturen ger.

för det är ju faktiskt så att det inte finns nån tönt-stämpel på naturens skafferi. bara en massa frågor om hurvida den skall vara tillgänglig & hur vi människor skall använda den. för mig är det enkellt, var inte så naiv. naturen är det bästa vi nånsin kan ha, inga pengar i världen kan nånsin köpa det eller ersätta det som bara naturen kan ge.

 

 

Kommentera

