fredasfluffeluringar

 

 

vaknar upp till höstregn & känner lycka över att ha hunnit med ännu lite mera livsnjutning på bra-vädervis innan hösten verkligen är här. för även om det finns kläder att njuta av regnet med så är det lättare att livsnjuta fullt ut om vädret är bra. för alltid är det nån som inte är nöjd med hur vädret ser ut men jag tänker att om man älskade livet som jag gör så är vädret inget att vara bitter för bara en chans att kunna dela upp sitt liv i det som skall & vill hinnas med.  

sätter fart med dagens måsten medans älskade tonåring har skoldag & jag inväntar det vanliga beskedet om hurvida älskade lillsessas måste-vara-helg blir av eller inte. dom icke-planerbara-helgerna brukar bli bra till slut hur det än blir men älskade lillsessas trygghet blir inte så bra då förberedelsen inte får hänga med. för det är det som är den enda som är viktigt här för mitt liv är lika bra hur det än är. 

haft en mycket bra & givande vecka som jag nu inte tänker summera här för dom inblickarna bjuder jag på en annan dag. almanackan är full & det är skönt att kunna få använda den här sidan av min egoterapi för att få reflektera över allt so sker & allt som faktiskt hinns med fast man lätt glömmer bort det lilla i vardagen då det bara rullar på. 

varför väljer jag att hela tiden tjata om hur lycklig jag är? varför väljer jag att skriva som jag gör? enkelt, titta på hur världen är. läs i media om ett mord om dan & se hur tillvaron för många ser ut idag. mitt liv är inte enkellt & ni får inte ens veta hälften av alla dom svåra livsutmaningarna jag & mina älskade barn har här men jag har ett val. antingen låta allt det knäcka mig & ondskan & allt det vinna eller göra det jag gör idag, älska livet & välja att se allt det som är bra

för jag har rätt att göra det, jag har rätt att skriva som jag gör. om man inte gillar det så läs inte alls för jag vill inte ha biterhet & ännu mera tråkigheter i mitt liv. jag vet att det går att älska livet fast man måste leva med sorg, jag vet att det går att skratta & le fast man måste leva i en otrygghet. jag vet att man kan finna känslan i att vara fri fastän man måste kämpa för sin frighet varje dag. jag vet att man kan känna lycka fastän man lever med ett sårat hjärta sen länge tillbaks. 

vi kan inte styra över allt som sker & inte heller påverka allt som livet tar & ger, vi kan bara välja hur vi hanterar det. alla människor kan vara svag eller ha en dåig dag men det är inte det jag vill förmedla här. jag är inte heller den som tar hand om alla som är trasiga eller behöver stjäla av mig & mitt för att skapa sig ett bättre liv. jag är inte längre den som offrar mig & allt jhag har för att någon annans lycka är viktigare än min för det är mitt liv som varit gömd under andras åsikter & krav. 

vi äger våra egna liv hur illa det än må va, tro mig jag mer än många andra vet verkligen det. men jag kan ju inte även om jag vill skriva om det här. en dagkokmer allt att komma fram för sanningen & godheten segrar alltid. men så länge som jag måste skydda mig & mina älskade barn så kan jag inte vara mer offentlig än vad jag är idag. för det är mina älskade barns liv & lycka som är det enda som idag går före mig & så kommer det för alltid att va. 

om man bara kan se hur vackert livet är, om man bara kan lära sig använda sin känslor på det sätt som det skall vara så kommer livet att bli precsi som det skall va. för det är som med vädret, vi kan inte hindra sol eller regn men vi kan låta skratt eller gråt vara verktyg för att leva lyckliga i alla våra dar. för vore det som i sagorna så skulle livet redan vara slut,f rö om livet vora så enkellt skulle människan dö ut. vi är inte skapta för att livet skall serveras på silverfat. 

inte ens den rikaste eller den vackraste har ett liv som i sagorna. dom kan bara göra & få lite mer. men är det vad lycka består utav? för mig är lycka det jag väljer att skriva om här. livet är så mycket & så vackert för om man bara accepterar sitt liv & det man lär så inser man att man faktiskt kan älska livet precis som det är. dom som inte unnar en lyucka har ändå ingen plats där för om vi skulle göra som dom som bara illa gör så skulle vi sälja oss till det som livet aödrig får bli. jag vet för jag har redan varit där & det kostar för mycket att bli fri & komma dit där jag nu äntligen är. 

jag kommer aldrig att vara riktigt fri, jag kommer alltid att få leva med svåra livsutmaningar, sorg & allt det där som ondskan kommer med. men jag har äntligen min egen livsbok i min hand & jag själv väljer när jag vänder blad. för nu skriver jag med ödets penna men kapitlen blir mina & jag väljer själv när jag vänder blad. dom enda som nånsin kommer att stå över mig är mina älskade barn. för inget har gett mig mer livslädje än mina älskade ägnlar & det är dom jag har att tacka för att jag älskar livet fullt ut idag. 

 

 

 

Kommentera

