lördasegopterapi

 

som ett steg i det som komma skall har jag tömt mitt förråd helt som inte ens gick att öppna & är fullt av ”minnen” sen 8 år i den här skitlägenheten som jag aldrig trivts i. otroligt skönt att rensa vilket jag gör i mitt hem minst en gång per halvår då jag hatar saker mer än allt annat. blandat med känslor då jag hittar sådant som inte tillhör mig som jag väljer att skicka till sin rätta ägare & känslan av lättnad att fylla säck efter säck med sådant som inte är värt att spara på. storstädar som bäst & lägger in ett ryck för att sälja bort allt det som inte längre hör hemma här.

då höstvädret är på besök passar jag på att  oxå börja rensa i dom ca 10.000 bilder som jag har på externa hårddisken samt skivor. saknar fortfarande dom bilder som någon raderade med flit som är ett års minnen ur mina älskade barns liv som aldrig går att få tillbaks. jag tror inte på att förlåta eller leva i bitterhet men på att acceptera det som skett & väljer att ta vara på det som finns kvar. men behovet av att rensa i min allra största hobby är nu stor.

jag längtar allra messt efter att få lämna över mig i händerna på min frisör som får fria händer om nåra veckor & jag har kamera högst på min önskelista på min födelsedag. jag inväntar viktiga livsbesked & roddar för stora förändringar som kommer när det är dags. tills dess gör jag sådant som gör allt lättare på praktiska sätt. för livet är till stor del praktiskt vilket inte alltid är vad man vill lägga tiden på men som är egoterapi även det.

minnet av härliga sommardar värmer mitt hjärta idag liksom dom fina minnen som jag faktiskt har av sådant som jag väljer att bevara i mitt hjärta från det som var men som jag sällan tänker på utan kommer fram då jag gör sådant so jag gör just idag. för livsnjutning är min stora passion. det enkla som varken kräver rikedom eller rädsla för ensamhet. livet är enkellt om man bara vill se det vackra i enkelhet. när årstider ändras så ändras människor med det men jag förblir i kärlek till livet & nu när jag väljer praktisk egoterapi så förvandlas det till en sorts livsnjutning det med. för även om jag lagt det som varit bakom mig så finns ju bitar kvar på praktiskt vis & jag väljer att rensa även i det. för varför leva med det som var när framtiden är så mycket mer.

så när jag nynnar på min favoomusik & hemmapysslar på mitt vis då tänker jag på att det som var för alltid kommer vara en del av det som gett mig den tillvaro jag älskar så otroligt mycket idag & ingen kan nånsin ta ifrån mig det. för hur andra väljer att gå vidare är deras problemen jag väljer att leva i nuet med framtiden som min egen hemlighet.

 

 

 

2 thoughts on “lördasegopterapi

Kommentera

