musikkärlek

 

kärleken till musiken blir ännu starkare när två av mina favoriter inom musiken kommer med nya album! på min födelsedag släpper STIFTELSEN sitt album & den står nu högst upp på önskelistan tillsammans med vackra Sarah Dawn Finers nya album! kameran blev nu nerpetad till tredjeplats för musiken är allt. jag älskar att få en riktig cd i min hand

det jag ser allra messt fram emot är ”hemmabandet” Stiftelsen album vars singel nu har funnits med mig en tid. då sångarens andra band Takida funnits i mitt musikhjärta länge vet jag att detta kommer bli minst lika bra. för säga vad man vill om denna wannabe komun så skall vi vara stolta över dessa två band för som vet verkligen hur ,man gör musik & låtar som stannar för evigt på många vis.

åsså vackra vackra Sarah Dawn Finer med sin änglaröst kommer äntligen med ett svenskt album. då jag haft lyckan att få se henne live på en intimare spelning kan jag säga att hon är en av dom  tillsammáns med Brolle som jag har i mitt musikhjärta lite mer än andra för hennes texter, hennes röst finns det inte ord för hur mycket dom berör.  

musik är lätti tllgänglig idag men inget kan slå att få öppna en ny cd med sin favvomusik. ingen hemlighet att jag alltid ansett att känslor hörihop med musik & jag hellst lyssnar på musik som har texter som har ett innehåll, ett djup & som förknippasmed livet på olika vis. av artister som är starka personligheter & som går in i mitt musikhjärta.

en dröm som jag som många andra har är att kunnat få vara musikalisk för inget är så starkt som en stor röst med en riktigt bra text. inget slår egentligen det. musiksmaken må va bred men den skall vara något mer än bara toner som inte ger nåt mer än bara takter. för inget kan få mina prd att flöda som musiken till. allt från minnen till reflektioner. musiken är den del av livet vi tar alldeles för ofta för givet.

även om jag inte kan sjunga så gör jag det i hemmets lugna vrå till musiken jag inte kan vara utan & lyckan över att få ta del av all underbar musik är en livsglädje jag aldrig vill vara utan. så nu är det bara att vänta på det nya som jag vet kommer att vara precis vad jag vill ha. för hur det än må va så har varje text sin speciella plats i mitt musikhjärta & låtar som jag gör till ”mina” på känslovis.

 

 

One thought on “musikkärlek

Kommentera

