pinsamhetsegoterapi

 

egoterapin är min & jag står för den. där finns mina egoterapibilder för vem skall kunna få mig att älska mig messt av alla om intejag själv. för hur illa man än må tycka om mig så är jag glad över att vara jag. för när livet är en utmaning så är det stunderna då jag verkligen är mig jsälv som blir till mina oavsätt om någon anna tar del av det just då.

att kunna bjuda på sig själv oavsätt om man gör det när nån inte ser på just då. att kunna leva ut & kunna ta vara på allt det som ger det som kallas endorfiner men livsglädje utav mig. att våga låta glädjen spela ut även om man blir pinsam till slut. för det är då man är messt & kan känna att energin är där den altid borde va.

så när jag dansar om kring hemma & sjunger högt till en favvomelodi eller rockar loss i min bil till en högre volym då kanske jag är den pinsammaste som finns men det är vad som ger mig egoterapienergi. för hur skall man annars kunna få njuta av att bara vara den man är då det är en del jag alltid vill ha kvar. för när ingen ser på så släpper jag loss som allra bäst men även när andra ser på fastän det är sällsynt att jag bjuder på det.

ibland finner jag låtar som ger mig den döär busiga blicken & glädjen blir på topp. när det känns som man ärnykär fast i livet & vill bara släppa allt som är & bara göra det som faller på. kanske är det barnasinnet som smyger sig på eller konsten att kunna flamsa till utan att vara till besvär. men när jag blir sådär så är jag mig själv men bara lite mer.

så när jag väljer att bara ha en stilla hemmakväll & krypa upp i soffan med tända ljus så kommer den där kämslan till mig & jag lägger bort fjärrkontrollen & slår på en riktig glädjelåt. dansar runt för en stund & sjunger så grannarna nog flyr. men jag får underbar energi som sitter i när kvällen är min på ensamhetsvis & när jag vet att i morron blir det egoterapi på socialt vis så är det glädjen av att släppa fram mitt flamsiga jag som nattar mig till sömn en underbar höstkväll då regnet faller ner utanför & jag har bjudit på en inblick i mitt liv som är mer än vad ni brukar få.

 

 

One thought on “pinsamhetsegoterapi

Kommentera

