när liten blir stor

 

åldersnojjan blev inte mindre av att jag i går kväll var på det första föräldrarmötet på gymnasiet, älskade tonårings gymnasie! snacka om kalldusch =0) listade ut att det är 18 år sen om jag räknat rätt som jag själv tog studenten & det är tur att han inte valde samma linje som mig för hade jag kommit dit & mött mina gamla lärare så hade jag nog skcikat in ansökan om att ändra min födelsedata i idag moohahaha!

min älskade gounge har blivit stor & samtidigt inte, lång i alla fall. sist vi kolla 1.78 & har ju gått ett tag sen dess så jag vägrar få veta nåt mått för nu får det vara bra. jag krymper & han blir alldeles för lång för att pinsamma morsan skall tycka att det är roande. tänka sig att snart är han myndig. shit pommfritt. å övningskörningen hägrar bakom hörnet till min fasa & troligen hans med som måste övningsköra med mig höhö

då jag numera både har mamma & pappa-rollen då det nu gått ca 1 1/6 år sen vi såg till den andra föräldern eller hörde av denne så är det bara till att kavla upp ärmarna & fortsätta va pimnsamma morsan på gymnasievis. kändes konstigt att få all ny information, se lokalerna där dom skall lära sig bli färdiga yrkesmän. att försäka föstå alla kontstiga scheman & nya betygsystem osv. men man får ju en ny utmaning =0)

går det att stoppa åren ett tag? det var ju nyss jag fick honom, eller ja nyss han va liten då i alla fall. §jag vill inte ens tänka på hur fort det går & att snart så är jag alldeles för gammal😉 att ens tänka på att det är så sjukt längesen jag gick på gymnasiet & trodde man var vuxen. hur släpper man taget om att man vägrar inse att ungen är stor & en själv gammal & grå?

 

 

 

Kommentera

