egoterapi på höstvis

 

måste säga att sensommaren/hösten är fantastisk i år. mellan Jobb, vardagsbestyr & älskade goungar har det blivit en del egoterapi på olika vis, messt fiske då såklarti olika fiskevatten & blandat resultat med goa vänner. när man få timmar för sig själv så är det så mycket värt det att få livsnjuta på olika vis, både alldeles för mig själv & med  älskade goungar goa vänner såklart.

i år har jag ändå haft ett bra fiskeår hitills & jag utvecklar mitt fiske mer & mer. inte blivit lika mycket svamp i år som jag tänkt mig men det kommer det med😉 dagarna rusar förbi & vardagen ger lika mycket som helgen med goa arbetskamtrater & jag hoppas att det besked som komma skall blir vad det bör bli. älskade goungar & jag har fullt schema & vintern närmar sig.

tiden räcker inte till  att uppdatera lika ofta här & jag har börjat njuta av en lugn stund i soffan på kvällen med tända ljus & kura under filten so är en livsnjutning när hösten går förbi. dom små stunderna mellan allt det andra som är så viktiga & som är en del av den jag e, att få bara vara. att få nuta av lite god mat & tafsa på fjärrkontrollen för ett tag.

träningen hinns inte med & även om jag försöker hålla på matrutinerna så faller det lite bort det med. jag önskar att tiden kunde vara lite till men om jag får välja så är det ändå livsnjutningen som får gå före det tills att tiden ger mig mer möjlighet att komma ikapp med träning & diet. jag misslyckades lite med att sluta snusa med, men har ju lärt mig med åren att inte ha så skyhöga krav på mig själv  & jag tar det med ro det med för jag vet att om jag bara vill kan jag sluta, fast jag som alla andra har rätt att ha nån form av last jag med😉 åtminstone så intalar jag nu mig det!

så nu blir det  snart soffan & ladda för ny arbetsdag. jag har massa spännande som väntar under hösten & även nalkas ju min födelsedag. önskelistan är lång men jag försöker messt att förtränga att jag blir ännu ett år. mitt nya motto är ju mer livsnjutning ju mer uppskattas rynkorna & dom gråa hår jag får =0)

 

 

Kommentera

