dagarna går & jag likaså

 

dagarna går & jag likaså för jag ger bara av mig till dom som ger lika mycket tillbaks. mitt liv är fyllt av sådant livet bjuder på & jag har inte längre behov av att ge bara för att hoppas på att få. mitt liv är bra som det är ändå. dom vänner jag har är dom jag själv väljer att ha & kärlek är något jag väljer att varken ge eller få just nu för jag är lycklig ändå. 

ibland går tiden fortare än vi själva vill & dagarna är kortare än vad vi styr över. kanske du funnit lyckan vad vet jag men glöm inte bort att vårda den för i vänskap & kärlek gäller samma sak. om du inte kan ta vara på dom som är värda din dyrbara tid kommer du att förstå mycket senare att det du alltid sökte var precis det du glömde bort att vårda utan att behöva offra den du är . för människor gör dom dom vill men bara du kan välja om dom får göra det med dig. 

kanske önskar du att livet inte var som nu men minns dina drömmar då för även om dom aldrig blir som du vill så är det dom som ger dig den energi du inte trodde fanns. dom du omger dig med är dom som skall få dig att känna att dina drömmer kan bli sann men om du inte köänner alls så har du glömt att det är bara du som kan väcka dig till liv även om du önskar att allt var en dröm

mitt liv är som det ska även om det händer nya saker nästan varje dag. för den trygghet som jag har är att vare sig agen är dålig eller bra så är den min & dom jag omger mig med är dom som aldrig skulle ta den ifrån mig för det är då som jag går. för när livet går & tiden springer förbi så är det min egen lycka som jag vårdar nu. för efter mina ‘lskade barn så är det min egen lycka som går först nu, inte att ge bort min lycka till någon för att dom skall bli lyckligare än jag. 

för det är bara mina ord & mitt liv, det är inget du nånsin kan ta ifrån mig hur du än gör för när jag gömmer mina vingar för att jag väljer att gå så är det bara du som inte förstår. jag väljer att vara lucklig öven om jag inte väljer att dela den med nån igen eller om jag kommer att finna någon som är värd att dela den med mig. vänner är alltid men kärlek är till låns & jag väljer att inte låna den så länge som den inte är det jag hoppats på. för dom som passerat är dom jag vlade att gå ifrån & jag har valt att älska livet även när andra bestämt att jag inte får. 

glöm inte att det du gör mot andra säger bara mer om dig än det du gör för om du inte kan ta att jag säger ifrån så är det du som bprde gå. för här finns inte löngre plats för dom som bara tänker på sig själv & tar mer än dom ger. för ingen är mperfekt, itne heller jag men ingen trampar nånsin mer på ´mig. kan du inte ta vara på mig får det va & jag fortsätter gå för livet är en långsam promenad i en tid som springer ifrån. 

när relationer berättar för dig vad livet egentligen är finns det bara du som kan bestämma åt vilket håll du skall gå. om du inte kan gå brevid så är det då som andra går ifrån. för när du väljer att spela ett spel för din egen skull så har du inget som andra vill ha & du får se tillbaks en dag & minnas varför det finns dom som går. så om du läser här fastän jag inte längre står kvar så fråga dig varför du väljer att läsa dom ord som jag skriver här föär om du ändå inte kommer att förstå så vet du att livet för mig är bra ändå.

 

 

Kommentera

