hjärtats egoterapi

 

jag lever hellre ensam än att en gång till göra allt för att någon annnans lycka skall gå före min. för vi formas av dom vi möts av på kärlekens väg & även om jag inte förstod det förrän idag så är det hon som var den enda jag älskat med allt jag har som formade mig till den jag var. före det var bara förnekelse för att få det jag alltid velat ha allt som skedde efter det var egentligne bara mitt eget sår som inte var läkt just då. för även om kärleken är det finaste som finns så är det inta alla som vet hur man älskar utan bara hur man slipper ensamhet.

för även om jag idag är en annan jag så lever minnet kvar av den jag var. idag är jag fortfarande lycklig & vet att jag kan dela den lyckan med hon som finns nånstans därute eller fortsätta ensam. vägen hit var lång & även om jag trodde att jag mött kärleken igen så var det aldrig mer än mitt sökande efter det som jag trodde skulle va. för när kärleken är fel så är du som messt sårbar & jag valde att släppa taget om mitt hjärta men vaknade försent.

idag vet jag vad kärlek är & jag försöker med allt jag har att inte gå tillbaks till gamla kärleksspår. där jag offrade allt & även mig själv för nån annans skull. för även om jag för evigt kommer att kunna minnas hur det var att älska för mycket så det inte vad kärlek är. för även om två är gjorda för varann så är inte kärleken gjord för dom som inte kan leva med varann. kanske missbrukade jag mitt hjärta för att kunna få det andra har, kanske är inte kärleken för mig.

men jag vet att jag är bra som jag är, för när kärleken trampar på dig så är det egentligen bara dom som inte är värda att få hålla ett annat hjärta i sin hand. att inte kunna vårda andras kärlek är vanligt men att kunna ge tillbaks det man får är det inte många som förstår. jag valde att gå & aldrig mer vända om & allt efter det var mitt eget fel, för att läka det sår med ytlig kärlek är inte något som jag vill göra mer.

idag är jag glad att det blev som det blev för jag vill aldrig mera bli den jag var då. nu måste jag leva med det jag minns från då för att inte göra om dom misstag jag gjort i kärlekens namn då jag råkat illa ut. för det är som vänskap ibland, man kan aldrig ta ansvar för hur andra människor är bara välja att inte stå kvar. för om inte andra kan ta vara på den man är & det man ger så är det bara meningslöst hur fina en del minnen än var.

för att välja kärlek & vänskap för att slippa vara ensam eller för att bekräfta sig själv slutar bara med ett liv i falskhet som bara ger känsla av större ensamhet oavsätt hur många du än har omkring dig varje dag. att leva ensam är inget som skrämmer mig & efter alla år så är jag inte längre i behov av att återuppleva dom som inte förtjänade mig då. för jag kommer aldrig att förlåta eller försöka få dom som inte vill att förstå för det är endast om du har kommit dit jag är som kan säga det jag kan säga idag. att kärlek är minnen som hjälper mig att inte mer trilla dit. för även om jag tror att kärlek är så är det ett mönster som beror pådom som missbrukade kärlekens namn, jag gjorde själv mina egna val.

om jag inte gjorde allt det jag gjorde då & valde att dela mitt liv till dom som jag gjorde då skulle jag aldrig kunna le som jag gör idag. för dom som bara illa gör lärde mig att om jag ändå alltid är den som går så har inget förändrats ändå. för mitt hjärta kommer alltid att vara mitt & även om jag valt att utsätta det för kärlek som egentligen bara var en illusion så  vet jag hur det är att älska för en gång var det så. men att älska är en sak men att välja kärlek som är bra hör inte alltid ihop med det man känner hur underbart det än känns eller må va.

för dom som sårar i kärlek & vänskap för egen vinnings skull kommer aldrig ändå att erkänna eller göra annat än att måla ut dom som råkade ut för deras bitterhet. jag är hellre lycklig för  mig själv än att utsätta mig för det igen. för jag är inte längre den som lagar trasiga själar & ger mer än jag får. för kärleken kanske är som en vacker sång & sorgen efter att fått sitt hjärta sårat är nåt som alla får uppleva ibland så är det inte vad kärlek är för mig. den musiken är endast känslor som jag likväl som andra kan få, för hur det än är så är det känslorna som styr oavsätt hur fel det än må va.

idag är jag fri & jag kämpar med allt jag har att inte lura mig själv i hur kärlek skall va för om man upplever samma sak om & om igen så är det egentligen bara svaret på varför jag vet det jag vet idag. så när kärleken kommer igen så kommer jag att gå tillbaka igen till det som va för att inte hamna där igen, där jag ger mitt hjärta & det jag har till någon som inte borde va. för jag är värd allt det där som dom som bara illa gör inte kan ge för att kärleken för sin egen skull är inget jag längre vill ha. kanske är det passionen som är den stora faran för mig & längtan som alla har att få uppleva kärleken & vänskapen som på film som gör att vi gör dom val vi gör.

för när kärlek blir nåt desperat eller tårar för att någon inte är den dom sa att dom va då är det jag som måste komma ihåg att även om jag en gång i livet älskat en tjej som var det jag trodde var riktig kärlek för mig så är det inte jag som skall skämmas för den jag är. för även om jag ibland gjort helt fel val i vänskap & kärlek så vet jag att på mitt hjärta är det inget fel. jag är lycklig & har det bra så varför skall jag vända tillbaks & göra om samma misstag som jag gjort så länge för att jag trodde på dom ord jag fick höra så många ggr om, att jag inte duger som jag är eller att jag är värdelös. för tänk på att det du säger om mig berättar bara mer om dig än det du försöker skada mig med, för hur illa du än tycker om mig så kommer du aldrig kunna bortförklara att du kan läsa det jag skriver här.

för det säger mig en del om det som var för jag har börjat om i kärlekens namn & kommer aldrig att sluta minnas det som var för det blir mitt skydd mot att kasta mig in i kärlek för att jag tror att jag kommer att bli lyckligare om jag gör någon annan lyckligare än jag.om jag en dag skulle möta hon som förtjänar mitt hjärta för evigt kommer jag minnas det som var som ett minne av den jag en gång var då jag valde att släppa in människor för att jag trodde att mer var jag inte värd. nu är jag en annan jag & kärlek & vänskap är inte längre det som var för även om jag minns så vänder jag aldrig mer tillbaks.

 

 

 

 

6 thoughts on “hjärtats egoterapi

  1. With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright infringement? My blog has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help reduce content from being stolen? I’d genuinely appreciate it.

Kommentera

