blandade inblickar hos Lilla underbara speciella familjen bus

 

 

just nu är det sjukstuga sen en vecka tillbaks hos oss, fastän jag är den enda med feber sen förra veckan. nu stannar vi där vi är jag & älskade lillsessa tills alla baciller är helt borta. under tiden myser vi på hemma med pyssel, bakning,matlagning,  tv & bara försöker kurera oss. älskade tonåring är i plugget som vanligt. tack till dom fina vänner som hört av sig & velat hälsa på, vi kan snart bjuda hem igen.

älskade lillsessas måste-vara-helg blev avbokad så vi myste på & hade en härlig helg på vårat vis. min lax-fiske-helg med älskade pappa & dom andra i klubben fick jag skjuta upp till nästa omgång & så är ju livet som förälder, barnen går först oavsätt jobb, nöjjen, egen hälsa osv. älskade lillprins hade förskylningshelg hos farmor & farfar & jag blir lika glad varje gång vi kan prata på telefon då vi fortfarande inte får ha umgänge.

plåtlådan har varit på verkstan & att vara utan bil ett tag fick en att slappna av lite konstigt nog. praktiska saker gör sig påmind hela tiden fastän jag inte gillar materiella ting alls. den enda sak jag har för att göra mig tjej-fin plattången gick oxå sönder, vilket jag har försökt lagat men inget att gräma sig över heller. det är bara saker. livet fungerar ändå.

älskade tonåring är jag så sjukt stolt över. han hjälper till & ställer upp för familj, flickvänn, vänner mm. nu har det gått så sjukt lång tid sen vi hörde av den andra föräldern & det är bara denne som får leva med skammen att skita i sitt eget barn för att man inte kan stå för dom hemskheter man gjort. älskade tonåring har äntligen den tillvaro han är värd & är en otroligt fin människa trots det han fick vara med om. han var på kina & åt med sin morbror & älskade mormor & morfar förra helgen & haft taco/filmmys med mig, vi har shoppat, storhandlat & har en bra tillvaro som vi alltid har.

jag fick höstens skörd av mitt naturgodis av älskade pappa & har lyckats få lite egoterapi med fina vänner. skämt bort mig hos frisören & ätit min favvomat & myst i soffan med tända ljus. bara träningen & fisket jag saknar nu & svampplockningen. men jag vet att tiden kommer för det med. lyckan har många ansikten & att få bara vara även fast livet är fullt av sådant som livet ger så är det dom små stunder som jag uppskattar mer nu. för livet rullar på öäven fast det går lite drögt med drömmar & ändrade framtidsplaner just nu.

älskade lillsessas senaste bus var att gillra en halka-fälla i hallen & sitta där & hånskratta i väntan på att nån av oss andra skulle halka. hon har också fått lite tonårsmognad som även våra Autistiska änglar får på sitt vis. ”kan selv” är nya grejjen! åsså blev jag utkastad från rummet då hon bestämt sig för att natta sig själv. jag har inte riktigt ställt in mig ännu på att hon också blir äldre fast på ett annorlunda vis & det är min stora skräck just nu, att barnen blir äldre liksom mina gråa hår blir fler =0)

hösten är i full gång utanför & ännu en vecka har startat hos Lilla underbara speciella familjen Bus. allt finns inte här att beskåda men dom små inblickar jag ger bjuder jag på. nu skall vi kurera oss & önskar alla en bra vecka. glöm inte att älska livet även när det känns svårt för bitterheten är oxå ett missbruk.

 

 

 

 

Kommentera

