förändringssvammel

Bild 1781

 

 

det sker ju mycket förändringar nu både på kort sikt och lång sikt. även om vardagen rullar på och det jag kan berätta är att det fortfarande är som vanligt på många vis även om allting förändras långsamt på ett vis. jag älskade tonåring och älskade lillsessa trular på som alltid på egen hand  medans älskade lillprins fortfarande inte får vara här hemma med oss. vissa saker är som dom är och jag kan inte påverka mer för ibland är ondskan större än vad so går att rå på. men det är ändå lycka jag känner på min nya framtidsresa även om sorgen att inte få vara mamma åt min älskade lillprins finns där.

jag har ju länge fått höra att jag ser mycket yngre ut än vad jag är och får fortfarande visa legg när jag köper snus vilket roar min mycket längre älskade tonåring fortfarande. jag lessnade på slut till detta och kände för att gå seteget längre häromdan då jag var lite uttråkad då vi haft sjukstuga nåra dar. ähh, tar väl och klipper av mig håret då. va fasen kan ju knappast bli sämre och har jag riktig tur känner ingen igen mig vilket var en del av planen då jag numera i verkligheten gör allt för att vara så anonym som det bara går. är man ensmavarg så är man och när det juridiska funkade mot ondskan så då fick jag ändra taktik.

till detta hör också att det här året varit mitt olycksår på olika vis. förutom människor som inte hör hemma i mitt liv så går allt sönder. sen i oktober har detta gått sönder: bilen, 2 mobiltelefoner, ett modem, en kotorsstol, en plattång, två datorer, en kamera, en säng, några lampor & annat småtkrafs. så vad händer då naturligtvis? jo när jag skall ta ta rimmern för att klippa runt om så hinner jag bara halvvägs innan den fan går sänder såklart. älskade lillsessa tyckte jag såg väldigt märklig ut men skrattade lite. autistiska har ju svårt för förändringar så jag tar att hon inte blev rädd som ett gott betyg på min nya frisyr =0) vilken tur jag hade en otroligt snäll mor som åkte och köpte en ny trimmer nästa dag så jag kunde klippa klart.

att förändra sitt utseende hör till livet och jag undrar om nån nånsin räknat ut hur många gånger på ett liv vi gör detta och varför. alla möjliga ursäkter verkar ju finnas. nu är det bara resten kvar, men just nu har jag gått i vinteridé och det sita jag tänker på är motion och sköänhetsvård. hey, vad kräver ni egentligen. var glad att jag kammat till frisyren. den här kalufsen har ändå snart växt ut igen. kanske dröjjer ett tag tills mitt hår är ner till midjan igen men har man ogräshår så har man😉.

kanske man skulle börja sminka sig, göra botox, bo i ett solarium och göra en fettsugning när man ändå håller på? eller skall man ara konstatera att hur gärna man än vill så är man inte 20 längre och låta tiden ha sin gång =0) jag skall klura på det där ett tag så till våren när jag kan ut och springa i naturen igen har jag bestämt mig. just nu är jag nöjd med den förändring jag har gjort och koncentrerar mig på dom stora livsförändringarna i stället.

allt har sin tid och sin plats och den där ytligheten som många väljer finns inte i mitt liv längre på samma sätt. jag är som tjuren ferdinand numera och väljer att sitta kvar under min korkek och lukta på blommorna. för även när livet är svårt så är det lyckan i att kunna göra en ny framtid som spelar roll. mina älskade barn är mitt allt och även om dom får betala priset för andras maktbegär så lever min tro kvar i att jag kan ge dom det liv dom är värda.

så nu svammlar jag klart och gör det jag kan bäst, älskar mitt liv och sover på saken.

 

 

 

 

 

 

 

logga

Kommentera

