kärleksteorin

Bild 336

 

 

genom tiderna har människan kommit med många teorier om kärlek men nu vet jag inte om teorin egentligen håller eller om kärlek bara blivit som allt annat, en ytlighet som är till för att komplittera det liv som dom flessta försöker göra perfekt. är det egentligen så att kärleken förvandlats till rädsla för ensamhet eller lever den äkta kärleken kvar? både och tror jag, men det finns mycket att säga om människors syn på kärlek.

har mött många människor genom livet och ingen har rätt att säga vem jag bör älska eller inte. om man dömer någon i kärlek då säger det bara mer om dom än om det dom tycker om. om du lskar någon så måste du fundera på varför och vad du vill med det för dina handlingar mot dig själv ochmot andra är ju egentligen det rätta svaret på kärleksteorin.

det är ingen som kan säga vem jag skall älska eller om jag ska älska. ingen kan heller säga nåt om att jag väljer ensamhet för att jag inte längre vill spela kärlekns spel. jag låter bara tiden få vara det den ska och om jag nån gång skulle möta kärlek igen så är det så det skall vara men jag väljer med vem. för inte heller kan nån säga nåt om min historia i kärlek för om man gör det så berättar man bara vem man själv är i kärlek och det är inget som ingår i kärleksteorin.

kärlek är svårt men inte om du tror på den för hjärtat slår även fastän någon försöker krossa det. du tar bara med dig kärleken genom livet om du själv vill det för ingen kan påverka dig mer än den du älskar. varför skall en kärlek styra det liv som är mitt när jag kan älska mitt liv och kanske till slut finna den kärlek som är lycka utan att vara det som varit förut.

älska den du vill för dom som väljer att tycka om det skanar själva det som är magin med att vara två. nöjj dig inte med att slippa leva ensam eller tvinga fram kärlek för att det passar ditt liv för hjärtats röst kommer alltid ikapp till slut. vrför leva ditt liv som du tror du måste leva det för att stå ut när du kan skapa det till något som gör dig lycklig fullt ut för att sedan dela det eller bara vara du.

det är människan som valt att det är en skam att leva ensam och jakten på kärlek äter upp våra liv. vi blir lurade av kärleken men vi kan också vinna högsta vinsten i den. allt hänger på om vi ändrar inställning till vilka vi får älska och vilka som klarar av att hylla den. låt ingen få bestämma över ditt hjärta för när det slutar slå en dag så var det inte antal slag som räknades utan vad det egentligen slog för.

du har ett hjärta som slår men om du fötjänar det är det bara du som kan ändra på för om du intekan tillåta andra att älska vem dom vill eller att våga tro på kärleken då är det egenytlgen bara du själv som inte förstår och kan göra det som är rätt i kärlekens namn. varför väljer du att hata eller tycka om kärleken när du inte ens varit inblandad i den? du kan aldrig bestämma över andra, inte ens om du har deras hjärta i din hand. så försök förstå att kärleksteorin egentligen bara är vår egen undran över vad kärlek är och vem som förtjänar den. så ta hand om ditt hjärta för om du låter det ligga i fel hand så är det inte slagen som räknas längre utan tiden det tar tills det slår i rätt takt igen.

 

 

 

 

 

logga

 

 

 

Kommentera

