julsammanfattning

IMAG0773

 

 

 

det blev en fin & stillsam jul precis som vi vill ha det, fast den inte blev som den borde på ett sätt. julen är till för barnen och även om den är överexploaterad så är den ändå som den ska. för vem orkar stressa och överdriva? inte vi i alla fall. lagom är ju svenskt så vi håller oss till det.

då älskade lillprins som egentligen skulle haft sin jul/jullov med oss inte fick det så blev det lite annorlunda i år. men han har det så otroligt bra hos fina farmor och farfar så det är helt ok. jag hann ju med att levera julklapparna från oss & mormor och morfar ändå. var också med på pysseldag och det var jättemysigt att få pyssla lite med älskade lillprins och hans skolkamrater. alltid något när vi fortfarande inte får ses.

älskade lillsessa klädde granen i år och jag lyckades slå in alla julklappar utan att vimsa bort vem som skulle ha vad. älskade tonåring har skottat så bilen kom fram under snön och vi har myst på då snön har fallit. udda vinter men en vit jul blev det i alla fall.

 firade ju med älskade mamma & pappa och både älskade lillsessa & älskade tonåring är ju fortfarande bara med mig så vi åt god julmat och fick besök av tomten och hade en jättemysig jul med sällskapsspel, underbara Sarah på tvn som julvärd och nöjda med julklapparna är vi allihopa. älskade lillsessa har nu handlat för sina julklappspengar och jag klurar på om vi skall ha julgransplundring snart. julen är mysig men inte för länge.

älskade lillsessa med klasskamrater hade luciatåg i år och min lilla ängel spelade och sjöng. lika stolt varje gång! fått julklapp av älskade lillsessa med men det kommer senare då jag fotat lite bättre kvalité.

själv skall jag fixa min julklapp mycket snart så jag kan få lite bättre bilder😉 tack älskade mamma och pappa.

en bra jul så nu får det gärna bli skoterväder och fiske-på-isen-väder så är den här vintern perfekt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

