Älskade lillsessa skapar del nånting

033 - Kopia

 

 

 

nu kommer ännu mer av älskade lillsessas skapande. som jag skrivit om förut så har ju autistiska barn ofta speciella förmågor som är lite mer avancerade än hos oss andra och en av dom är just denna. även fast jag vet så väl att hon är en otrolig duktig konstnär så blir jag fortfarande lika faschinerad och stolt. även denna sida av henne utvecklas med tiden och vi använder ju ritandet även i kommunikationen. både hon och jag ritar det som behöver sägas och det hjälper oerhört, speciellt om vi skall göra något. även om hon idag har valt att börja prata och pratar mer och mer så är det väldigt annorlunda mot för hos normalfungerande barn då hon tar in det men inte alltid förstår eller kan förmedla. där är bilderna oerhört viktiga och vi har hittat vårat sätt. detta har jag även gett exempel på tidigare i bloggen. nu tillbaka till skapandet.

hon har tycker att det är lite spännande att jag fotar hennes verk och att hon kan titta på dem sen, men fortfarande så är det lite klurigt att få ta del av allt hon gör. hon brukar ofta vika ihop dom till små paket och spara dom lite överallt för ofta är det inte bara en teckning eller en sak hon tillverkat utan det har ett syfte. hon har ofta en tanke bakom och dom tillhör ofta nånting hon gör eller ha, en figur, en film eller en låt. hon uttrycker också känslor mm via sitt målande men det är ett annat forum.

ofta hittar hon låtar hon gillar där hennes favoritfigurer finns med på datorn eller filmer hon tycker om. hon har en föräldrarkontroll på datorn som gör att det messta som är olämpligt sorteras bort och jag är där och stör henne ofta, vilket hon är måttligt road över då hon trivs bra med att sitt rum är hennes lilla kryp-in. oftast åker man ut lika fort😉 numera har hon också blivit som dom flessta andra barn i hennes ålder och gillar verkligen att spela musik och dansa. hon har oerhört bra musiksmak så vem fasen behöver nattklubb när man har egen dj =0)

nu kan ni ta del av ex axplock av det senaste skapandet och även nåt äldre. mitt framtidsprojekt är det en bit kvar till så håll till godo med detta så länge. om ni klickar på en bild så blir den större. hon är duktig min ängel och jag är lika stolt över henne som alla mina älskade barn.

 

 

 

Kommentera

