egoterapi på mysvis

blogg

 

 

 

min absoluta favolook är ju hemmamys-looken. för den ultimata livsnjutningen har slutligen blivit förutom fisket då, att strutta omkring hemma i favorit-huvtröjjan som följt med ett bra tag och mysbrallor som troligen sett bättre dar. one-piece har inte hunnit komma in i mitt liv än men känslan av det som är invant är lika bra. glasögonen är ofta på numer då synen inte hänger med åldern, så ofta jag kan hitta igen dom vill säga😉

tända ljus höjjer mysfaktorn ännu ett snäpp och min favvofilt som älskade mormor gjort åker också ofta. det är bara en fin flicka som fattas att mysa med för en stund. för även om man väljer att leva själv och fortsätta vara singel så kan man ändå längta ibland. inte på det sättet att man måste ha nån utan på det där mysiga sättet som bara förgyller den lycka man redan känner. för det är så jag vill ha det just nu. mina drömmar lever kvar och uppbyggnaden av den nya framtiden för mig och älskade goungar går långsamt framåt.

för det är min egoterapi som blev mitt nyårslöfte i år. då mycket har förändrats under dom två år som gått & jag numera har mycket lite egentid, timmar här och där så är min egoterapi lika viktig för det.  för när man inte längre är det som kallas ”helt barnledig” sen två år tillbaka så är det bara sätten som förändras. livet ändras och det är positiva förändringar även om ondska smyger i skuggan och min sorg för att min lilla familj aldrig mer blir hel så är det framtiden som jag gläds åt. för överlever man helvetet så är himlen det man befinner sig i resten av tiden.

för det gäller som jag ofta skriver, att man måste se det man har i stället för det man inte har och inse att trots att livet är svårt så är det underbart. jag älskar livet lika mycket idag som jag alltid gjort och allt det som ligger bakom mig har ju lärt mig så mycket. jag förändras hela tiden och kanske kommer jag förändras ännu mer, men nu är det bara jag som påverkar det, inte hur eller vad jag tror att andra vill ha eller vill jag skall vara. man faller ofta tillbaka i gamla spår och val man gör fel det är min uppgift i framtiden med att inte göra det.

jag skriver mycket om det här och kanske förändras mina texter eftersom med, liksom det gör med livet. utvecklandet är ju en bonus vi har i att leva och det gäller bara att ta reda på det. medans fortsätter jag tar vara på dom små små stunder av livsnjutning och egoterapi som jag får mellan tillvaron med mina älskade goungar. hur jag känner för att två av dom numera bara har mig är ett annat forum som jag återkommer till. men idag är det medans älskade goungar har lovdagar på olika vis som vi myser på på vårat vis.

medans det nya året börjat rulla på så myser jag ner mig i soffan med tända ljus och underbara trollkarlen från OZ på tvn och bara njuter av att finnas till. älskade goungar har lov ett tag till och vi försöker att vara lite spontanlediga fastän vi måste leva mer på rutin och har vardag på annorlunda vis ändå. det enda som inte är bra just nu är vädret för nu längtar man verkligen ut, men det kommer det med och medans är det bara mys.

så som den obotliga romantikern man är så ger man all kärlek man har, numera till mig själv förutom den gränslösa oändliga kärlek till mina älskade barn såklart. för vem har sagt att man inte kan va romantisk med sig själv? sen att älskade tonåring bjuder sin mor på goda varma mackor är ju bara en lyx man får skatta sig lycklig till såklart. så jag mumsar och myser på medans kvällen faller på och ler åt att livet är härligt även idag.

 

 

 

 

 

 

 

 

logga

Kommentera

