lär känna mig på listat vis

midsommar2010-7151

 

 

det är ju poppis att ha olika listor mm i sin blogg för att läsarna skall få lära känna bloggaren. jag hakar på denna trend med en egen lista för att ni skall få lära känna den jag är idag på det ytliga sätt som jag tillåter. håll till godo😉

 

 

kön:           kvinna såklart

status:      fortfarande singel

familj:       mina älskade goungar & mina älskade föräldrar

vad jag hellst gör på min sällsynta egentid:     fiske, egoterapi, skrivande,friluftsliv,sover

vad jag älskar allra messt:   vara med mina älskade goungar & vara ensamförälder på heltid

vad är jag upptagen med:       vardagen, måsten, plikter, underbara goungarna

vad fångar mitt hjärta:             en fin tjej som är på samma nivå i livet som mig själv

vad är jag messt nöjd med just nu:    mitt singelliv med mina älskade goungar

framtiden:    den kommer att bli allt annat än vad den varit så småningom

livspassioner:     läs bloggen😉

mat:     älskar sushi och kött allra messt men är allätare. surströmming visar min norrländska själ allra me

dryck:    en mellanöl nån gång när jag fiskar eller endast ett glas rött nån gång om år

musik:   kolla bloggen😉

vad får mig att bli arg:   om man försöker göra min familj illa, allt annat är numera oväsentligt

livsförändringar:     gjort stora livsförändringar som delvis går att läsa om här

laster:       snus och cocacola återkommer & bör åtgärdas

vad jag brinner för:   skapa medvetenhet om barn med handikapp & att fortsätta skapa vår framtid

vad får mig att brinna av:      bittra människor som lever i en offerroll

om du vill överraska mig:    gör nåt orginellt som du verkligen menar

det vackraste jag vet:    en öppen eld vid en stilla sjö

vad jag skrattar mest åt:      mina älskade goungars undebara humor

vad jag tycker är oväsentligt:    jakten på pengar, livet är inte en status det är en gåva

favoritfärger:   svart & mintgrönt (limegrönt) i olika nyanser

om jag fick önska en sak:    att sanningen segrar & mina älskade goungar får upprättelse

fobier:  spindlar

rädslor:   inga alls längre utom att nåt skall hända älskade goungar

vad som inte funkar hos mig:      morgontrötta människor som inte älskar livet

vad jag vill hinna med innan jag dör:        äga drömgården/sommarhus på landet nära stan

mitt utseende:     förändras emellanåt men använder fortfarande inte smink

saknar:      inget

hinner inte med:   mycket, bla träning

om man vill skämma bort mig:  pilla mig i håret eller gör mina hushållssysslor,laga mat åt mig

andra saker jag gillar:    köra skoter, hemmakvällar, tända ljus, äkta vänskap, ensamhet,ett rent hem

ogillar:   smink,krogen,otrohet,människor som försöker utöva makt i eget syfte,kyla

vad jag gör om man gör mig illa:   går & vänder aldrig om & agerar juridiskt om så behövs

saker som får vardagen att funka:   min bil, min dator, min mobil, min almanacka,mina glasögon

vad som imponerar på mig:   människor med  livspassion

käraste ägodel:     mitt fiskespö

 

 

detta får räcka för denna gången😉

 

 

 

 

 

logga

Kommentera

