reflektioner skapad av natthimmeln

DSCN0531

 

 

 

jag bjuder ju som ni vet ibland på små inblickar i mitt & älskade goungars liv utan att gå in för privat på det. jag gillar att reflektera lite runt livet och vardagen likväl på andra sätt som går att läsa här. dagarna rullar på och vi går sakta mot ljusare tider. dock är jag en av dom som önskar att vi kunde ha en blandning mellan mörka nätter och ljusa sommarnätter året om vilket måsta ha med min passion för stjärnorna, månen men även för den norrländska magin som finns i sommarnätterna här.

mina stora livsförändringar lunkar sakta på men som alltid dagar fyllda dygnet runt. mycket har förändrats och inte ens vardagen är samma fast den i grunden är samma sak. kan verka luddigt men det är kanske meningen 😉 egentöligen är det inte svårare än att det är lika fullt upp som vanligt och almanackan totalt fylld men mitt sätt att lägga upp det och leva min vardag är annorlunda nu. mina livsdrömmar formas och jag kommer ett steg närmare för varje dag. allt tar sin tid och det är meningen för när man lever ett liv där allt måste planeras, ofta långt i förväg och allt måste flyta på och problemen lösas snabbt på ett bra sätt för att min lilla familj skall få fortsätta ha en trygg och positiv tillvaro.

egentligen skulle jag vilja visa mer detaljerat hur vårat liv ser ut för att det lite ingår i min kamp för att öka medvetenheten om att vara en speciell underbar lite familj  en verklighet där vi alltid kommer att på en del sätt tillhöra ett utanförskap. men jag håller fast vi att inte vara för privat av många skäl, en del av dom kan ni läsa oom här. därför fortsätter jag på mitt eget sätt att visa här på bloggen detta på andra vis och hoppas att det räcker långt ändå. för mig handlar det om att förmedla hur det faktiskt känns för även om våra livsutmaningar är lite större och svårare så är vårat liv något positivt och varför då göra det till att verka allt annat än det som jag tror av erfarenhet uppfattningen faktiskt kan bli.

för det är när jag brukar titta på himlens alla stjärnor och månen på natthimlen som mina drömmar formas och jag kan reflektera över dagen som gått likväl som när solen går ner över den sjö där jag trivs som bäst. det är då jag finner mitt inre och jag kan samla energin för kommande dar. för i allt det vackra som vi andas och lever i finns så mycket mer men vi människor stressar genom livet och glömmer att stanna upp ich ta vara på våra andetag och att vi fick våra sinnen för att uppleva allt det som faktiskt är vackert med vår tid här. för hur än livet blir så har vi en himmel, en jord ett hav och allt som finns. om vi valde att ta vara på det även om så bara fär en sekund skulle allt förändras för allt för många tar livet för givet och tror att livet handlar om att vinna i allt.

men livet har inga vinnare eller förlorare för det är inte det som spelar roll. oavsätt om det är glädje eller sorg så måste människorbli bättre på att uppskatta att vi har ett hjärta som slår och att vår tid på jorden spelar roll oavsätt vad som kommer den dag vi dör. om inte dina drömmar slår in så vad spelar det för roll, du tog vara på din tid hör för att skapa något som var meningen för dig och det är resan dit som räknas. om du väljer att vara god eller ond är det som spelar roll för du är inte gud men du kan välja om din tid på jorden skall vara det som är rätt eller fel. för inge eller ingetn är värd mindre än dig och kan du inte förstå och leva efter det då har du redan valt att vara ond och då har du valt att kasta bort din tid på jorden och du förlorade även fast du trodde du vann.

varje dag är en ny dag och jag har valt att min livsfilosofi är lite så. för om vi fastnar i det som var så lägger vi alltför många andetag på det som inte spelar roll. så därför blir varje en av mina dar en underbar dag oavsätt hur den ser ut för när jag vaknar nästa dag så följer en del med men kan få ett nytt slut för i morgon är verkligen en annan dag. mitt liv är precis lika mycket värt som ditt och kanske jag lever ett väldigt annorlunda liv men det är lika underbart som ditt kan bli bara du väljer att det skall vara det. för om jag vaknar och andas nästa dag och mitt hjärta slår lika mycket som igår då är det en underbar dag oavsätt vad som händer eller inte just den dan.

så när jag tar ett djupt andetag och blundar för en sekund för att starta upp energin för just den här dan då vet jag att oavsätt hur den slutar så var det ännu en lyckad dag för jag har mitt liv och mina älskade barn och jag har sorg och glädje och allt emellan det och därför ler jag ännu lite mer idag. så välkommen till en ny dag för även om det vore den sista kan vi göra den till just våran dag. nä stjärnorna tänds och vi går över till nästa dag så är det inte hur dagen blev som räknas utan hur vi väljer att leva nästa dag.

 

 

 

 

 

logga

Kommentera

